Doorgaan naar hoofdcontent

Onoprechte drama

Dinsdag, 6 september 2016

Lieve ik,

Misschien moet je er eens wat minder zwaar aan proberen te tillen.

Een advies dat zeer regelmatig soortgelijk gegeven wordt. In de afgelopen twee dagen zelfs drie keer. En guess what? Ze hebben helemaal gelijk! Geloof het of niet, ik ben het er helemaal mee eens.

Ik probeer het dan ook elke dag opnieuw. Iets minder serieus, iets minder nadenken over dingen, iets minder tillen. Sterker nog, ik probeer alles te laten staan. Met een beetje mazzel lukt het. Een minuut of vijf, of tien en soms zelfs een uur! Maar dan begint het. Mijn hoofd begint met denken, grijpt zich vast aan, als ik mazzel heb, één onderwerp, maar soms ook wel 10 of 20 onderwerpen tegelijk. Er is maar af en toe een dag dat het lukt om mijn hoofd stil, of rustig te houden.

Zelfs met regelmatige meditatie, zelfs met afleiding en zelfs met alles wat ik ooit geprobeerd heb om mijn gedachten rustig te krijgen. Ik snap dat het vervelend kan zijn voor de mensen om mij heen, maar weet je? Die kunnen er, gelukkig, voor kiezen om weg te gaan. En ik houd ze niet tegen, want onoprechte drama, daarvan heb ik in mijn hoofd al genoeg.

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Ik heb het druk!