Doorgaan naar hoofdcontent

Ik heb het druk!

Vandaag geen blog! 

Ik heb geen tijd. Ik heb even geen tijd om te schrijven. Of nee, dat zeg ik verkeerd. Ik heb even geen tijd om de geschreven blogs die ik op papier heb staan, over te typen.

Eigenlijk is dat vette onzin natuurlijk. Tijd is subjectief. Het is er wel, maar ook weer niet. We leven nu. Daarbij heb ik kunnen schrijven, dus heb ik ook kunnen typen. Trouwens, ik typ nu ook. 

Misschien is het dan nu gewoon niet de tijd. Mijn hoofd zit nog te vol met ideeën... Die wil ik eerst orderen en opschrijven. 

Of ook weer niet, want dat had ik ook al lang kunnen doen. In de tijd dat ik dit typ heb ik ook al weer van alles gedaan. En ik moet ook nog van alles... Schrijven, typen, inpakken, nalezen, de was, -Oh verdorie, de was!- met de kat spelen, nieuwsbrief maken, niets vergeten, eten verdelen in bakjes, afwassen.... Zo kan ik nog even door gaan. Kortom, ik heb geen tijd! 

Boris de kat is er ondertussen maar bij gaan liggen, veel te vermoeiend allemaal. Dat moet ik ook nog doen! Even zennen. 

...

Het is allemaal net te veel in de toekomst. Iets dat steeds vaker is te zien bij veel mensen. Hoe vaak hoor je namelijk niet dat mensen het druk hebben. 

'Hé, hallo! Hoe gaat het?'
'Ja, goed! Druk!

Het lijkt wel een hype. Iedereen is druk. Toch is het vaak net iets minder druk als dat het lijkt...

Want, in de tijd dat ik mij druk maak om het druk zijn, kan ik ook productief zijn. Dus eigenlijk zeg ik indirect dat ik niets aan het doen ben op het moment, dat klopt. Het is voor mij even niet erg op dit moment, het niets doen. Ook het druk zijn met niets vind ik wel even oké. Het is een tijd geleden dat ik hier überhaupt de energie voor heb gehad. 

Morgen mag en zal dat voor mij allemaal weer over zijn. Hoe is dat bij jou? 

Liefs, Deborah




Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Mijn droomwens: een paard