Doorgaan naar hoofdcontent

Maak jezelf gelukkig, luister naar je intuïtie.

Vandaag de dag is het erg belangrijk om het leven rationeel in te vullen. Alles gaat via een plan en niets komt meer spontaan. Het beeld van hoe anderen over je denken is erg belangrijk en je moet toch zeker een goede toekomst bouwen. Ten minste, als ik een deel van mijn vrienden moet geloven. Zelf geloof ik daar niet zo in. 
Hoe meer ik plan, hoe ongelukkiger ik word. Dat gegeven wist ik eerst ook niet, mijn leven is namelijk heel lang geleid door to-do-lists en drukke agenda's. Tot het moment dat, dat niet meer ging. Een soort van burn-out, in samenwerking met een stemmingsstoornis maakte dat ik het roer volledig om moest gooien. Ik moest mijn leven leiden, in plaats van dat het leven mij leidde. 
In deze (nieuwe) tijd zijn er veel mensen die instorten en de druk van vandaag niet meer aankunnen. De wereld vraagt te veel van ons en wij leggen ons te veel op. Dat kan ook anders, maar hoe? 
Dat is heel simpel, door naar jezelf te luisteren! Op elk moment, van elke dag. Er is een gegeven dat heet: intuïtie. Sommige mensen kunnen daar iets makkelijker naar luisteren, anderen zullen iets dieper moeten graven. Intuïtie heeft namelijk te maken met gevoel en niet iedereen is gewend daar naar te luisteren. Wat overigens heel jammer is, want als je naar je gevoel luistert, en hier naar handelt, zal je de wereld gelijk een stuk mooier zien. 
De letterlijke vertaling van intuïtie, zoals in de Dikke van Dale staat omschreven, is: 
‘Inzicht zonder nadenken’
Het klinkt dus eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, je hoeft er niet eens voor na te denken. De antwoorden die voor jou het beste zijn zitten namelijk allemaal in jezelf. Het is geen hogere wiskunde en het is ook geen gave, het vergt alleen wat oefening. Oefening in de kunst van het niet nadenken. Probeer dat maar eens!
Toch is dat iets lastiger dan het lijkt. Het is namelijk dezelfde situatie als: ´Denk niet aan een roze olifant´. Dat gaat niet. Wat je wel kunt oefenen is het benoemen van de eerste ingeving die je krijgt. Het eerste gevoel dat bij je op komt. Het gegeven waar nog geen gedachte aan vooraf is gegaan. Dat gegeven komt namelijk puur vanuit jezelf, vanuit jouw gevoel. Oftewel; dat is jouw intuïtie.
Er is nog wel één ding: Hoe vreemd de gedachte, het gegeven, of het inzicht ook is, jouw intuïtie liegt niet. Dus vertrouw op jezelf.
Het is jouw leven en jij moet gelukkig zijn in dit leven. 
Liefs, Deborah



Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Ik heb het druk!