Doorgaan naar hoofdcontent

De spin

Van de week heb ik een moord gepleegd. Meneer kwam zo maar op mij af gerend. Ik zat in het donker en ik zag hem vlug mijn kant op haasten. Toen ik het licht aan deed bleef hij stok stijf staan. Waarschijnlijk vond hij mij een stuk enger dan ik hem, maar voor ik het wist lag hij geplet voor mijn neus. Ik paniekte. Sorry, meneer spin.

Erg Reiki en/of diervriendelijk is het niet, een spin vermoorden. 'Eer alles wat leeft' stelt het principe. Ik eer het leven van deze dieren, maar ik moet nog leren omgaan met de menselijke 'reuzen' macht. Ik kan niet zomaar alles en iedereen vermoorden die kleiner is dan ik... Zelfs niet in paniek.

Hoewel ik ze eng vind, vallen ze mij op de laatste tijd. Vanuit de komende herfst is het te verklaren, maar ze zijn in mijn leven nog niet eerder zo aanwezig geweest. Al weken heb ik een klein 'huis'-spinnetje in mijn linker autospiegel. Hij zat er graag, bleek, want later werden het er twee en niet veel later gingen ze verhuizen. Waarschijnlijk waren onze ochtendgesprekken toch iets te vroeg voor madame. Ondertussen is zijn plekje weer ingepikt door een dikker vriendje.



Ook in het bos was er laatst een prachtig exemplaar. Tussen een hek en een boom had het een web gespannen van ongeveer één bij anderhalve meter. Prominent in het midden zat de troste eigenaar van dit reusachtige kunstwerk. Een kruisspin van ongeveer twee bij drie centimeter. Schitterend.

Al die spinnen, ze laten mij niet met rust. Als ik denk er even vanaf te zijn, komen ze 's nachts ook tevoorschijn. Een overvloed aan mini spinnetjes, tot één enkele die mij probeert te bereiken, ze komen vrijwel dagelijks in mijn dromen voorbij. Het is mij al even duidelijk. Ondanks de aantredende herfst, moet ik er iets mee.

Dus, lieve spin, prachtig dier, vertel het eens. Wat heb je mij te vertellen? Welk nieuws kom je brengen? Welke boodschap laat je achter?

De spin en haar web. Zij stelt zichzelf centraal, terwijl zij haar web, haar wereld en haar eigen ik ontwikkelt. Puntje voor puntje verbindt zij alles aan en met elkaar. In haar eigen wereld maakt zij haar wensen waar. Vrouwelijkheid, creativiteit en kracht. Welkom spin, wat ben jij een mooi gebaar.

Liefs, Deborah

Zaterdag, 9 september 2017.

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?