Doorgaan naar hoofdcontent

Verslaafd


Dinsdag, 26 april 2016


Lieve ik,


Moet je verslaafd zijn, om verslaafd te zijn?


Of is het eigenlijk niet meer dan afleiding zoeken? Afleiding van je hoofd, afleiding van de onrust, afleiding van emoties en afleiding van dingen waar we op dat moment even niet mee om kunnen of willen gaan?


Waar je die afleiding ook vindt, in sporten, gokken, aandacht, games, relaties, seks, vrienden, alcohol, drugs of continue iets anders, dat maakt dan toch eigenlijk niet uit? Is het zoeken naar deze afleiding zelf niet al verslaving genoeg?


Gewoon afleiding, zodat je even geen aandacht hoeft te geven aan jezelf en je eigen sores., zodat je even een moment je vakantie kunt nemen van de ruis in je hoofd. En dat zelfs zonder het echt door te hebben, want, als ik zo om mij heen kijk, is de primaire reactie bij veel mensen afleiding zoeken. Je eigen grenzen voorbij gaan. Lekker veel werken, feesten, leuke dingen doen, huisdieren en kinderen nemen, langs vrienden en nog even internetten De sociale media staan rood gloeiend.


Zo blijft er weinig eigen tijd over en veel mensen die niet met zichzelf opgescheept willen zitten. Waardoor dat eigenlijk alleen nog maar moeilijker gaat.


Liefs,
Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?