Doorgaan naar hoofdcontent

Racend de dagen door

Zaterdag, 2 april 2016

Lieve ik,

Alles gaat de laatste tijd weer even in een sneltreinvaart. Ik voel me super, wil en kan alles en het gaat allemaal geweldig. Op sommige momenten na, waarop ik mij irriteer, ongeduldig ben of mezelf in de weg sta.

Heerlijk zo een flow. Helemaal na de afgelopen maanden. Gelijk weer alles willen en kunnen. Gelijk weer alles plannen. Gelijk weer overal ‘ja’ op zeggen. Gelijk weer maaltijden over slaan. Gelijk weer vergeten te drinken. Gelijk weer te veel doen, zonder het zelf echt door te hebben.

Tot nu. Ik houd netjes elke dag alles bij. M’n activiteiten, m’n stemming, m’n maaltijden, het drinken, de slaapuren en de rust die ik neem. Ik zie, net iets te laat, dat ik te veel aan het doen ben. Ik zet mezelf flink op de rem, zodat ik minder snel uitgeput raak. Ik ga onwijs tegen mezelf in. Heel soms gun ik mezelf even een momentje om me te laten gaan, maar daarna pak ik dubbel de rust weer terug. Ik probeer echt rekening te houden met het feit, dat ik alles, wat ik nu te snel oppak, later waarschijnlijk weer terug krijg.

Het inhouden van mezelf is moeilijk en kost veel energie. Al mijn emoties moet ik aanvaarden, positief en negatief. Al mijn reacties moet ik accepteren en relativeren. Soms gewoon even niets doen, terwijl m’n lichaam en mijn hoofd minstens tien andere dingen willen doen. Soms gewoon ‘nee’ verkopen en zeggen dat je geen tijd hebt, hoewel je gevoel zegt dat het in dat ene uurtje nog wel kan. Soms gewoon even ruzie met mijzelf maken, omdat ik weet dat ik iets zou zeggen wat ik eigenlijk niet zo bedoel. Soms gewoon even mijn mond houden, ondanks dat ik hetgeen dat ik wil zeggen heel belangrijk vind op dat moment.

De vraag is of de rem helpt. Ik hoop van wel. De tijd zal het leren.


Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?