Doorgaan naar hoofdcontent

Mindful leven en het verleden

Donderdag, 11 februari 2016

Lieve ik,

Op het moment wordt er veel nadruk gelegd op ´mindful´ leven. Leven in het hier en nu. Je niet laten beïnvloeden door het verleden of de toekomst. Stil te staan bij hetgeen wat nu speelt en volop op het moment in gaan.

Maar, wat als dat heden wel wordt beïnvloed door het verleden? Dan stop je dat gewoon maar weg, zodat je nu door kunt gaan? Of geef je er dan juist nu aandacht aan, omdat je er nu last van hebt? Dan ben je wel in het heden met het verleden aan het werk. Is dat dan wel mindful bezig zijn? Waarom moet je eigenlijk mindful bezig zijn? Wat is eigenlijk mindful leven? En, is het erg als je nu met het verleden aan de gang gaat? Als het verwerken van het verleden er voor kan zorgen dat je met een schone lei aan de toekomst kan beginnen, is het dan erg om er even bij stil te staan?

Volgens mij is bewust bezig zijn, mindful bezig zijn. En, of dat over het verleden, het heden of de toekomst gaat, maakt eigenlijk niet uit Ik denk dat het bewust verwerken van het verleden, een stap is naar een meer 'mindful' toekomst.

Liefs,


Deborah.

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?