Doorgaan naar hoofdcontent

Een heel saai leven

“Ja, ja, mevrouwtje Droog, daar betrap ik je dan toch stiekem even op. Dat, terwijl je heel goed weet wat je eigenlijk zou moeten doen.”

Toch wel leuk dat ze zich, na zeven jaar therapie, veilig genoeg voelt om mij op deze manier te benaderen. Verassend genoeg reageer ik er rustiger op dan dat ik waarschijnlijk bij een ander had gedaan. Of dit komt omdat zij de psycholoog is zou ik niet weten, ik denk het niet. Ze heeft gewoon gelijk.

Rust, reinheid en regelmaat. Ik schreef er al over in mijn laatste blog, waarin ik de regelmaat benoemde. Nu is het puntje rust aan de beurt. Na het verliezen van de regelmaat, verloor ik ook de rust. Een logisch gevolg is het verdwijnen van de reinheid, maar door mijn ongeplande ziekenhuisbezoek, ben ik daar gelukkig bij geholpen.



Juist nu ik rust nodig heb, is het er niet. Er is een disbalans in al mijn hersenknoppen nu mijn lichaam uit moet rusten en mijn hoofd op volle toeren draait.

Ik wil, ik wil, ik wil, ik wil! Ik ga, ik ga, ik ga, ik ga… NIET! De pijn in mijn rug houd mij tegen. Ergens is dat goed. Ik heb geen kans om te erg door te gaan in deze onrust. Daarentegen is het wel intens frustrerend.

Ik lig op de bank, maar voel me opgejaagd. De rust die je kan zien als je naast me zou staan: Optisch bedrog. Ik kan op dit moment alleen bedenken dat mijn psycholoog, met haar tweede opmerking, weer gelijk heeft:

Een dag heeft voor jou maar twee dagdelen. Op jouw leeftijd is dat eigenlijk een heel saai leven.”

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?