Doorgaan naar hoofdcontent

Zit jij ook als een zombie voor de TV?

Maar, wat doe je dán de hele avond?”

Deze vraag komt vrijwel altijd nadat iemand voor het eerst mijn woonkamer betreedt. Gelijk, nadat diegene constateert dat ik geen TV heb staan. En nu, na bijna 4 maanden later, heb ik nog steeds geen antwoord op die vraag. 

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat ik 's avonds 'standaard' doe. Het maakt mij dan ook helemaal niet uit. Daarbij is deze vraag ook niet voor mij bedoeld, dus is een antwoord eigenlijk niet nodig.

Nee, hoewel het een vraag aan mij is, is hij niet voor mij. Het maakt hun namelijk niet uit wat ik doe de hele avond. Het gaat er om dat zij niet weten wat zij zouden moeten doen. 
-Alsof je überhaupt iets moet doen.- 


De enige vraag die er wel toe doet zal ik nu maar even stellen: 

Als je niet weet wat je zonder TV zou moeten de hele avond, wat doet de TV dan met jou de hele avond?

Met mij helemaal niets (meer). Ik kijk niet meer als een zombie de programma’s die ‘gewoon’ aan staan. Ik word niet meer gebrainwasht door reclames, het nieuws en ‘hippe’ programma’s en soaps, die niets te vertellen hebben. Ik ga niet later naar bed ‘omdat het (eigenlijk nutteloze en saaie) programma nog niet af is’. Ik heb geen ruzie om de afstandbediening, het net, of het programma dat er gezien wordt en ik distantieer mezelf niet van de rest door (onbewuste) verveling. - Mochten er meer mensen aanwezig zijn.- 


Natuurlijk heeft een TV ook goede programma's, maar meestal liep ik die net mis. Nu doe ik het anders. Ik kijk op mijn laptop precies wat ik wil zien. Zoals een film of een serie. En weet je? Dit doe ik eigenlijk steeds minder vaak. Van 7 dagen zombie-achtig TV kijken, ben ik naar een rustige één á twee dagen per week bewust kijken gegaan.  

Dan nu de ham-vraag: Wat doe ik dan met de overige avonden? Het liefst zo min mogelijk. En daarnaast? Mediteren, schrijven, typen, tuinieren, bellen, boeken lezen, blogs lezen, Appen, boogschieten, paardje pesten, katten pesten, huishouden, niets, klussen, knutselen, ergens anders eten, met vrienden zijn, of iets anders. Het kan van alles zijn. Als het maar iets is dat ik wil en niet die stomme TV die mij op de automatische piloot weer een nutteloos programma laat kijken. 

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?