Doorgaan naar hoofdcontent

Keuzes, goed of fout?

Zaterdag, 19 maart 2016

Lieve ik,

Het leven bestaat uit keuzes maken. Het maakt niet uit waar over, of het grote, of kleine keuzes zijn en met veel, of weinig impact. Elke dag komen er verschillende keuzes voorbij. 

Over het maken van sommige keuzes hoef je nauwelijks na te denken, maar er zijn ook keuzes die beslissen moeilijk maken. Kies ik goed, of kies ik fout?

Bestaat er eigenlijk wel een goede of een verkeerde keuze? Als ik naar mijn verleden kijk, zie ik heel veel keuzes. Keuzes waar ik blij mee ben en keuzes die minder goed hebben uitgepakt. Toch voelen die niet als verkeerde keuzes. Die keuzes heb ik toen gemaakt, omdat ik niet beter wist, omdat de andere keuze niet juist voelde op dat moment, of omdat ik het advies van anderen aannam.

Juist die keuzes hebben mij geleerd minder impulsief te beslissen. Juist die keuzes hebben mij geleerd wat ik niet wist, om dicht bij mijzelf te blijven en naar mijn hart te luisteren.

Zijn die keuzes dan verkeerd? Ik denk het niet. Het zijn keuzes waarvan je dacht dat het op dat moment het beste was.


Liefs, Deborah

Reacties

  1. 4e alinea is de les die ik geleerd heb. Maar het maakt je misschien ook te voorzichtig omdat je jezelf wilt beschermen x jer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?