Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn ideale wereld

Ik loop vaak te schelden op de huidige wereld waarin ik leef. Ik vind de maatschappij waarin ik leef verschrikkelijk. De westerse beschaving te druk en de wereld te kwaadaardig.

Echt, al die oorlogen, het geweld en het gezeur om niets. Ruzies die ontstaan vanuit koppigheid in combinatie met het gemis van respect. Het veroordelen van mensen, groepen en hele volksstammen. Uithalen om niets. Waar gaat het allemaal over? Helemaal niets.

De Westerse beschaving is veel te druk. Zo veel mogelijk technologie, het leven met meer dan één computer op zak. Altijd laten zien hoe geweldig je bent en vooral zo vooruitstrevend mogelijk. Joehoe, kijk mij eens! Eikels.

Dan heb ik het nog niet gehad over die belachelijke maatschappij van hier. Je wordt onzeker gemaakt vanaf je geboorte, door een (school)systeem dat is gebaseerd op de fouten die je maakt. Alles draait om geld. Iedereen moet zo gezond mogelijk zijn en de tijd racet voorbij. Om te gieren, want met deze prestatiedrang vliegt iedereen gelijk, of misschien iets later, de bocht uit.

Verschrikkelijk. Rond uit verschrikkelijk. Want, even serieus, wat bereiken we hier nou eigenlijk mee? Helemaal niets. Ja, een nieuwe benaming voor de 21e eeuw: De afgrond, het dieptepunt, of de gevallen eeuw.

Het ergste is dat je er vanzelf in meegaat. Dat je bijna gedwongen wordt om precies hetzelfde te zijn. Dat dit automatisch in je schoenen gegoten wordt. Ik spreek mijzelf dan ook niet vrij van dit ‘meeloop’ gedrag.

Ik heb helemaal niets met deze eeuw en ben mij bewust geworden van dit meeloop gedrag. Dat is de reden waarom ik een aantal maanden geleden heb besloten om mijn eigen ideale wereld te creëren. Mijn wereld binnen de grenzen van deze verschrikkelijke wereld.

Een wereld waarin mensen gelijk zijn, waar geld geen rol speelt en ziekte er niet toe doet. Een wereld die gericht is op kwaliteiten in plaats van prestaties en fouten. Mijn ideale wereld bestaat uit liefde, rust, puurheid en de natuur. De nodige technologie is welkom, maar de rest is overbodige ballast. Luxe zit hem in de basis, mijzelf, mijn gezin en mijn dierbaren. Je beste ik laat je niet zien in spullen, maar met wat je doet. Van tijdsdruk is geen sprake. Mijn ideale wereld is namelijk niet in de toekomst, het is nu.

Mijn ideale wereld bestaat echt. Ook in deze maatschappij. Ook in deze wereld. Ook in dit leven. En ik, ik kom elk moment een stapje dichter bij.

Liefs, Deborah



Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?