Doorgaan naar hoofdcontent

Een kijkje in... mijn paleisje

Van een huisje naar mijn thuisje.

Van een leven uit dozen en het zwerven tussen verschillende woningen was het voor mij tijd voor een vaste plek. Zoals jullie misschien wel weten heb ik een aantal maanden geleden deze kans gekregen, dus nu is het tijd voor mijn allereerste, echte eigen thuisje, wat ik ondertussen al heerlijk aan het realiseren ben. 

Nu ik hier al even zit merk ik dat ik mij eigenlijk vanaf mijn 11e niet meer ergens echt thuis heb gevoeld. Het is een vreemd besef. Daar waar ik eerst altijd het liefst van huis was, ben ik nu het liefst thuis. Zelfs al is dat zonder TV, alleen en met depressies (die evengoed langs blijven komen). Het maakt allemaal niets meer uit, want: Ik ben thuis.


Ik merk dat ik, nu ik echt op mezelf zit, veel meer mezelf aan het worden ben. Zo verandert mijn huisje rustig met mij mee. Het wordt echt een mengelmoes waarin ik de natuur, het spirituele, een girly touch en een beetje vintage naar voren wil laten komen.

Het is nog niet helemaal af, maar ik ben zo blij met wat ik al heb, dat ik jullie het graag laat zien! Hierbij een kijkje binnen mijn muren van geluk.


De kringloop, Facebook en andere tweedehands meuk!
Ik heb bijna alle meubels bij de kringloop, van Facebook, of bij bekenden vandaan. Buiten dat het allemaal veel leuker geprijsd is dan nieuwe artikelen, vind ik het ook fijn dat ik die tweedehands meuk een nieuw leven kan bieden. Alles wordt tegenwoordig zo makkelijk afgedankt, en dat terwijl het super leuke dingen zijn! Daarbij vermaak ik mijn meubels graag, met bijvoorbeeld een likje verf of assessoires, en dan is die tafel uit de showroom opeens wel heel erg duur.


Mijn pronkstuk uit de kringloop vandaan is deze oerlelijke stoel! Dit was het eerste meubelstuk dat in mijn huis stond. Ik zag hem en was gelijk verkocht! Deze stoel is mooi van lelijkheid en past daardoor perfect in mijn interieur. Althans, het interieur past bij de stoel! Buiten de stoel ben ik ook echt fan van uitsprekende kleuren. Zo heb ik een turkooise blauwe bank en okergele gordijnen in de woonkamer.


Schoonmaken met kleur
Nog zo een opvallende parel in mijn huis is de wasmachine. Nu zal je denken: "De wasmachine? Wat is daar nou zo opvallend en parelachtig aan?" 

En dan vertel ik je dat de was doen nog steeds leuk is, zodra ik de deur van mijn roze wasmachine open trek! Jazeker, hij is roze! Samen met de mintgroene handdoeken en het blauw geverfde douchegordijn vind ik het een heerlijk kleurenfestijn. Vrolijk wakker worden zo tijdens het douchen! 

Mint en kookboeken…
Vanuit de badkamer loop je gelijk de keuken in. Hier staat de prachtige personeelskoelkast van de Neurologie afdeling waar ik werkte. Het is een mooi aandenken aan het team, de afdeling en het werk wat ik altijd graag gedaan heb. 

Op de koelkast heeft de eerste tijd een mooie quote van Wayne Dawn gehangen: 

Als je jouw kijk op de dingen veranderd, veranderen de dingen waar je naar kijkt.”


Het is een mooie affirmatie die mij er dagelijks even aan herinnert dat mijn hoofd soms liegt, maar dat de waarheid in mijn hart te vinden is. Helaas werd dat papier erg slecht, dus heb ik hem nu verplaatst naar een kaartje die uiteindelijk zijn plekje op een 'quote-' en 'mooie boodschappen-bord' zal vinden.

Ook in de keuken heb ik ‘homemade-stuff’. Zo heb ik de lamp mint groen geverfd, dezelfde kleur als de balk op de muur. Die zie je overigens niet zo goed op de foto... En mijn visionboard voor 2017 hangt netjes in het midden, tussen de planken voor de kookboeken. 

De keuken is verder nog niet af. Zo wil ik nog een klein kastje/tafeltje voor tegen de muur, een krukje verven en een leuke vuilnisbak. 


De master bedroom
Mijn slaapkamer is heerlijk licht en vrouwelijk! Met vrolijke, lichte, girly kleuren en veel wit. Vanuit mijn bed kijk ik uit op een zacht roze balk en mijn gordijnen hebben een combi van witte, roze, okergele en blauwe driehoekjes. Zo word ik elke ochtend weer kalm en rustig wakker. Daarbij vind ik de veren boven mijn bed echt super leuk! Natuurlijk is ook deze kamer nog niet helemaal af. Het bed zou ik graag nog een (of twee) kleurtjes geven, maar welke, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Misschien wit en roze?


Het buitenste binnen
Hoe vrolijk en mooi alles ook is, het blijven maar spullen. Waar ik vooral heel gelukkig van word is de natuur. Helaas kan ik mijn huis niet verplaatsen naar het bos, waar ik graag de rest van mijn leven zal willen vertoeven, maar ik kan wel de natuur in huis halen!

Nu heb ik het geweldige idee om van de tweede slaapkamer een meditatiekamer/binnentuin te maken waar ik al een beetje mee begonnen ben. Het kost alleen bizar veel geld en ik heb ook nog niet alle tijd gevonden om dit te kunnen realiseren. Ondertussen ben ik vast begonnen met het sparen van planten en andere leuke attributen. Ze staan nog even in de woonkamer, maar langzaam aan begint het toch steeds meer een tuintje te worden.


Vergeet-mij-ZEKER-nietjes
Alles wat ik tot nu toe benoemd heb is leuk, maar valt in het niets bij enkele bijzondere stukken in mijn huis.

Zo heb ik een schitterende dromenvanger in het midden van mijn woonkamer hangen. Hij toont goed met de paarse balk in het midden van de muur en straalt ontzettend veel rust, kalmte en positiviteit uit.


De gouden driehoek is de verzameling van amethist, bergkristal en rozekwarts. Ze liggen in een schelp, bovenop een bedje van bergkristallen. De combinatie van deze drie stenen zorgt voor harmonie, wat wordt versterkt met de cirkel van kwartelveertjes er om heen.


Ondertussen is het huisje nu echt mijn thuisje aan het worden. Ik doe het rustig aan, samen met de twee leukste roomies van het land: Boris en Zaartje.

Leuk dat je hebt meegekeken! 


Liefs, Deborah

P.S. Af zal het nooit zijn, maar ik ben lekker bezig! Nog even en ik laat de meditatiekamer/binnentuin en het kattenparadijs zien! 

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?