Doorgaan naar hoofdcontent

Hooikoorts: 7 positieve punten

Herken je dat? De heerlijke geur van vers gemaaid gras op een zomerse dag? Hoe de pure geur je neusgaten vult? Hoe vol de landen er weer uit zien en hoe fris het gevoel is wat je daar bij krijgt? Ik vind het heerlijk. Ik houd er echt van en kan er volop van genieten. De eerste seconde…



Want ik heb, samen met nog vele anderen, hooikoorts. Dus, nog voor de eerste grasluchten mijn brein hebben bereikt, beginnen mijn ogen te prikken en mijn keel, neus en oren te jeuken. Ik krijg het benauwd, warm en koud, en wordt bizar snel moe. Niet alleen met gras overigens, met de vele gewassen die pollen, zaden en sporen achter laten. Hooikoorts is niet bepaald een pretje, maar toch heb ik geprobeerd zeven positieve punten hieraan te vinden!

1         IJS!!
Ik ben echt fan van ijsjes! Het liefst eet ik ze de hele dag. Mijn voorkeur gaat dan uit naar splitjes, maar –voor de lijners onder ons– waterijsjes voldoen ook prima. Het voordeel van non-stop ijsjes eten is dat het je keel verzacht. Na één ijsje ben ik ongeveer een half  uur verlost van die akelige jeuk in mijn keel.



2         Koos make-up-loos
Die rode ogen zijn echt zeer charmant, ik weet het. Toch zijn ze charmanter dan zwarte, wijd uitgelopen, pandaogen. Sowieso draag ik de laatste tijd eigenlijk weinig (lees: geen) make-up, maar nu heb ik er dan ook nog een goed excuus voor.

3         Legaal rusten
Jazeker! Nu ben ik van rusten eigenlijk altijd wel fan. –Ik ben eigenlijk gewoon een professionele luiaard.– Haasten, rennen en vliegen heb ik lang genoeg gedaan. Mijn leven bestond altijd uit stress, multitasken en drukte. Uiteindelijk is het daar niet veel beter van geworden. In deze tijd van het jaar sta ik het luieren nog net iets meer toe dan anders. Want ja, ik kan best sneller willen, maar dat gaat lastig als je door de benauwdheid en vermoeidheid simpelweg niet sneller kan. Ach, gelukkig vinden de katten het niet zo erg. 



4         Nog vaker slapen
Gemiddeld slaap ik in deze perioden veel te weinig in vergelijking met wat ik nodig heb. Dus als het mij lukt ’s middag even in slaap te vallen, laat ik dat lekker toe! Een tukkie overdag doe ik trouwens wel vaker, maar nu zonder wekker en/of andere eisen.

5         Ongegeneerd weglopen en een sprintje naar de WC
Het gebeurde mij van de week nog. Vanuit het niets zei ik: “Ik ga naar buiten.” Ik stond direct op en liep de kantine uit. Die ene mini bos met verwelkende veldbloemen werd mij gewoon ‘even’ te veel. Het hoeft trouwens niet om een bos bloemen te zijn. Je kunt ook gewoon een sprintje moeten trekken om de WC-rol op tijd te moeten halen! –Iets wat overigens ook erg humoristische situaties op kan leveren. En wat dacht je van die bergen WC-papier-propjes die zich opstapelen zodra je ergens 5 minuten zit!–



6         Slecht weer? Graag!
Het hoeft echt niet de hele dag hoor, maar tussen het mooie weer door ben ik altijd dubbel zo blij met een stevige windhoos of regenbui. Spoel en waai maar lekker weg die pollen!

7         Quercetine
Eigenlijk is dit geen positief of leuk punt aan hooikoorts, maar wel een goede tip tegen hooikoorts! Zelf ben ik gezegend met het feit dat geen enkel medicijn werkt tegen de symptomen. Daarbij kun je de oorzaak ook niet echt wegnemen… Dus toen ik vorig jaar een tweede artikel onder m’n neus geduwd kreeg over Quercetine ben ik dit uiteindelijk gaan uitproberen. Wonder boven wonder, het werkte!



Het werkt niet geheel vanzelf. Ik heb ongeveer 3 tot 6 weken dagelijks één tablet moeten slikken voor het überhaupt ging werken. Uiteindelijk heb ik daarna vrijwel geen klachten meer gehad, met maar één tablet per week. Zelfs in de herfst niet, waar mijn hooikoorts nóg extremer is dan in de lente/zomer.

Wel even een kanttekening aan deze pillen: Als je net zo eigenwijs bent als ik en ze vergeet (op tijd) te bestellen, omdat je ‘er toch geen last van hebt’, dan werken ze veel te laat.

Zo, het was even zoeken, maar het is mij gelukt om positieve punten te vinden! Hebben jullie nog een positief punt aan de hooikoorts periode?


Liefs, Deborah


Reacties

  1. Punt 8. De hele dag wensen mensen je een goede gezondheid toe! Iemand zonder hooikoorts ontbeert dat. Niet dat het helpt, maar het idee en de intentie van al die collega's is positief. En mocht na een maand je al die wensen toch een beetje gaan tegenstaan, dan beginnen je pillen te werken !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Positieve intenties zijn altijd goed om te krijgen! Zonde dat sommige mensen ze niet kunnen accepteren.. het zou mooi zijn als de pillen en de goede intenties samen werken :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?