Doorgaan naar hoofdcontent

Afsluiten

Zondag, 22 mei 2016

Lieve ik,

Wanneer is het tijd om iets af te sluiten? Wanneer is het tijd om ergens mee te stoppen, de deur dicht te gooien? Wanneer is het tijd om afscheid te nemen en nooit meer terug te komen? Een ander pad te kiezen? Wanneer is het tijd om verder te gaan?

Het is een moeilijke vraag die ik mezelf stel. Hij confronteert. Hij confronteert mij met het feit dat ik soms nog wel eens te lang ergens bij blijf hangen, of ergens in blijf hangen.

Eigenlijk is het punt waarop je er over denkt om ergens mee te stoppen het begin. Op dat punt moet er iets veranderen. Veranderd het niet, dan zou je er mee moeten stoppen.

Met stoppen bedoel ik dan ook echt stoppen. Niet half doorgaan, niet nog even iets er aan doen. Alle kleine beetjes trekken je terug. Terug naar het verleden, terug naar toen. Ze belemmeren in de stap naar voren, de nieuwe kijk op alles, de nieuwe richting op je pad. 
Het nieuwe begin.

Eigenlijk begint de afsluiting bij het besluit te stoppen. Hoe hard en snel je de deur dicht gooit beslis je zelf, maar het einde komt vanzelf.

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?