Doorgaan naar hoofdcontent

Wachten, gewoon even pauze.

Maandag, 9 mei 2016

Lieve ik,

Ik wacht geduldig. Ik wacht heel geduldig. Ik wacht zo geduldig dat ik nu wel een beetje ongeduldig begin te worden. Ik accepteer het wachten. Ik sta het toe en laat het gaan.

Wachten zonder eind is niet makkelijk. Het duurt lang en maakt wanhopig. Helemaal als hetgeen waar je op wacht echt nodig is en je zonder niet verder komt.

Ten minste, dat zeggen mijn gedachten. Want is dat wel zo? Kom ik echt niet verder? Waar is wachten eigenlijk goed voor? Wat geeft het je wel?

Ten eerste geeft het rust. Even een mogelijkheid van pure pauze tussen alle razernij. Even een momentje van stilte, om alles te overdenken wat is geweest. Alle indrukken die zijn gemaakt.

Waarschijnlijk is het dan ook, juist nu, even het momentje van ontspanning, even een adem ruimte tussen alle drukte door. Juist het moment om even van de kleine dingetjes te genieten, je hoofd op pauze te zetten en alleen even te zijn.

Tijdens het moment van de pauze heb je tijd om dingen te verwerken, even alles op een rijtje te zetten en weer met een schone lei te beginnen.

Er is altijd een nieuw begin na het lange wachten. Er is altijd weer een startmoment waarna je er weer volop tegen aan kunt gaan. Al sta je te wachten in een rij bij de kassa, al sta je te wachten op een verandering. Altijd komt er een moment waarop de drukte, de stroming, weer begint.

Nu is het alleen nog even wachten en, hoewel mijn hoofd vaak anders verteld, moet ik zeggen, dat ik dit zo wel even prima vind.


Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?