Doorgaan naar hoofdcontent

Wat een beloning!

Zaterdag, 7 mei 2016

Lieve ik,

Laatst heb ik voor het eerst sinds lange tijd, met heel veel mazzel, een prijs gewonnen. Sterker nog, volgens mij heb ik, behalve in een ver verleden met turnen, nog nooit een prijs gewonnen bij een eerlijke beoordeling. Als ik al eens met een prijs naar huis ging, waren het troostprijzen. Ik was dan ook altijd de beste van de slechtste en draaide de uitslaglijst standaard op z’n kop. Dat ik altijd verlies, maakt mij eigenlijk niet zo veel uit. Ik doe soms mee met wedstrijden, omdat ik het leuk vind.

Toch werd ik laatst met mazzel de koningin van de longbow 2016 tijdens koningsverschieting met boogschieten. Met heel veel mazzel, want ik schoot ‘maar’ 35 van de 600 te behalen punten. Ik ben nog steeds onwijs trots op dit behaalde resultaat, want meestal schiet ik gewoon naast het blazoen. De mazzel die ik had was dat de originele koningin promoveerde tot keizerin en de categorie dames longbow uit twee dames bestond. Je raad het nooit, ik was de tweede.

Is het door deze hoeveelheid mazzel een minder grote prestatie? Had ik deze prijs dan eigenlijk niet verdiend? Ik denk het niet. Ik ben net zo trots op deze titel als de anderen met die van hun. Ik heb hem net zo goed verdiend.

Want waar anderen al jaren trainen, schoot ik net voor de achtste keer. Mijn concentratie is op het moment gelijk aan nul, zegmaar gewoon niet en mijn koppigheid extreem. Dus ik koos gelijk voor een lastige boog, waar geen hulpmiddelen op zitten met betrekking tot het richten. Iets wat niet echt wordt aangeraden, maar ik vind het wel een stuk leuker!

Ik schijn overigens wel vaker voor de moeilijkste weg te kiezen, anders zat ik waarschijnlijk niet hoe ik nu zit, maar goed. Ik won. Zelfs met de laagste score waarmee waarschijnlijk ooit een koningstitel gewonnen is. Ook een beste prestatie toch?

Zelf denk ik dat dit de mooiste prijs is die ik ooit gewonnen heb, of ooit zou kunnen winnen.
Want, het is een beloning die laat zien dat doen wat je het leukste vind goed genoeg is. Je hoeft niet ergens de beste in te zijn om beloond te worden. Als je maar doet wat je leuk vindt.

Zijn er mensen geweest die het meer hebben verdiend dan ik? Nee. Ik heb misschien minder getraind met schieten dan anderen, maar ik ben hartstikke hard aan het werk met mezelf. Ik laat misschien minder input zien op de baan, maar ondertussen probeer ik onwijs mijn concentratie er bij te houden. Ik werk net zo hard aan mijn doelen, als ieder ander aan zijn of haar doelen.

Zijn er mensen die het minder hebben verdiend dan ik? Nee. Want iedereen is goed genoeg. Iedereen is goed zoals hij of zij is en iedereen werkt net zo hard.

Ik was een beetje overdonderd op de dag zelf, had het niet verwacht en vond het eigenlijk een beetje overdreven om een prijs te winnen met deze scoren, maar nu ik er zo over na denk, neem ik hem met open armen aan.

Hij laat namelijk zien dat het niet uit maakt hoe goed je ergens in presteert, als je gewoon doet wat je leuk vindt, en daar voor gaat, ben je goed genoeg. Hij laat zien dat ik op de goede weg zit.


Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?