Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn leven

Zondag, 1 mei 2016

Lieve ik,

Het had allemaal waarschijnlijk veel makkelijker geweest, als mijn rugzakje wat minder vol zou zijn, als ik minder had mee gemaakt en minder had gezien.

Misschien had het allemaal ook wel makkelijker geweest als ik mij minder aantrok van wat er viel te zien, als ik minder serieus was en minder gevoelig.

Het had misschien makkelijker geweest. Misschien was ik fluitend alle dagen door gegaan, maar misschien ook niet. En, als het makkelijker had geweest, was het dan nog wel echt? Had ik dan nog wel geworden, zoals ik nu ben?

Want, ondanks de vervelende momenten, houd ik wel van het leven. De ervaringen hebben mij gebracht naar de persoon die ik nu ben. Iemand die bewust leert van elk moment. En, hoe vervelend het leven soms ook kan zijn, dat laat mij nog even extra zien, hoe onwijs fijn het ook kan zijn.

Ondanks dat ik die ervaringen heb, de vervelende momenten ken en het leven soms onwijs moeilijk vind of heb gevonden, zou ik mijn leven niet anders willen en zo weer over doen. 

Natuurlijk doen dingen soms pijn, zijn periodes vervelend geweest en had ik het liever niet mee gemaakt, maar, wat zij mij achteraf hebben gebracht, betekend veel meer dan dat. 

Ze leren mij gelukkig te zijn met wat ik heb en wie ik ben.

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?