Doorgaan naar hoofdcontent

Het is zoals het is?

Zondag, 12 juni 2016

Lieve ik,

Misschien is normaal wel niet normaal. Misschien is hetgeen je altijd geloofd hebt wel niet waar. Misschien is hetgeen wat je ziet wel niet de werkelijkheid.

Als mens zijn we zo druk bezig alles te controleren, zelfs hetgeen je los laat houd je ergens nog wel vast. Met je beelden, met je herinneringen, met je ideeën, zelfs met gevoelens en met geloven. Alles zou ergens een verklaring moeten hebben, alles heeft een betekenis of een achterliggende pracht.

Zelfs als we ergens geen betekenis aan kunnen geven, doen we het nog af met een opmerking als: ‘Het is zoals het is.’ Vijf woorden die nog aan de minst grijpbare dingen een verklaring kunnen geven. 

Maar wat nou, als het niet is zoals het is?


Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?