Doorgaan naar hoofdcontent

Perfectie

Zaterdag, 4 juni 2016

Lieve ik,

Wat zorgt er voor dat de mening van anderen zo belangrijk is voor ons? Dat we ons constant meten aan de buitenwereld, ons confirmeren aan de meute en willen horen bij de groep?

Hoe groot is de schaamte, die wij creĆ«ren, als iemand doet wat eigenlijk van de meute moet? Want iedereen vindt het belangrijk dat je vooral jezelf bent, maar ook dat doe je volgens anderen nooit goed.

Er zijn zo veel mensen die voor de buitenwereld perfect willen zijn. Een onmogelijke opgave, want die wereld bestaat uit zo onwijs veel meningen, dat je nooit helemaal perfect kunt zijn.

In de strijd naar perfectie, verliezen ze zichzelf en houden ze ook hun naasten klein. Eigenlijk ben je pas perfect, als je volledig accepteert, dat je nooit perfect zal zijn.

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?