Doorgaan naar hoofdcontent

Vergeven

Woensdag, 15 juni 2016

Lieve ik,

Vergevingsgezind vind ik soms een lastig woord. Want wat doe je bij situaties die je nooit zult vergeten?

Wie moet je dan vergeven? De ander, voor het beschamen van jouw vertrouwen, of het kwetsen van je gevoel? Of jezelf, om het feit dat je het hebt laten gebeuren?

Een situatie speelt zich af op dat moment, met de kennis en inzichten van toen. Dan is het toch logisch dat je het in het heden misschien anders zou doen? 

En, als je dan de ander hebt vergeven, maar je besluit met deze kennis niet zo verder te willen leven, is het dan nog nuttig om aan diegene je energie en tijd te verdoen?

Liefs, Deborah

P.S. Vergeven doe je niet voor de ander, maar voor jezelf. 

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?