Doorgaan naar hoofdcontent

Veren

Woensdag, 15 juni 2016

Lieve ik,

De laatste tijd kom ik veel veren tegen die mijn pad kruisen. Niet heel speciaal zou je zeggen, want er zijn nou eenmaal meer vogels in deze tijd van het jaar. Toch staat de veer symbool voor wijsheid en verlichting en zijn er verschillende volksstammen, tot in de diepe geschiedenis, die vertellen dat veren die je pad kruisen een betekenis of boodschap aandragen.

Wat vertelt de veer jou? Waar staat hij voor? Waarom ligt hij precies hier, op deze plek? Welke gedachtes had je vlak voor je hem vond? Welke kleur heeft hij en wat betekent dat voor jou? Van welk soort vogels is het afkomstig en waar staat deze symbool voor?

Alleen al het feit om er even bij stil te staan geeft vaak al antwoorden genoeg.

Er zijn volken die zeggen dat de gidsen, voorouders en overledenen je door middel van veren met je communiceren, je een boodschap sturen en even laten weten dat ze er voor je zijn. Om te antwoorden, te bedanken en te laten zien dat je ze gezien hebt, voeren zij dan verschillende rituelen uit. Wat je precies doet is niet heel belangrijk, als de intentie maar puur en zuiver is, met respect en dankbaarheid.


Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?