Doorgaan naar hoofdcontent

Een druk hoofd en laptops

Woensdag, 6 juli 2016

Lieve ik,

Het is nu best moeilijk om mijn hoofd erbij te houden. Hij springt van het organiseren van verschillende evenementen, naar het schrijven van nieuwsbrieven, naar series, naar Appjes en naar Facebook. Er is al een deel aan het werken met mijn paard op het land en een ander deel wil over drie verschillende onderwerpen tegelijk schrijven in dit schrift. Ja, ik schrijf deze brieven op de ouderwetse manier, met pen en papier, en type ze later over.

Eigenlijk doe ik niet veel met mijn laptop. Enkele momenten per week zit ik er aan om de blogs bij te werken en ik kijk zo nu en dan een serie. Een doelgericht programma, serie of een film kan trouwens wel erg rustgevend werken. Verder kijk ik vrijwel ook nooit naar de TV. Eerlijk gezegd weet ik niet eens of deze TV is aangesloten, of dat het de vorige was. Als ik TV kijk is het meestal bij anderen. Het enige wat ik wel dagelijks gebruik is mijn telefoon. Soms iets te vaak, maar over het algemeen ‘hang’ ik er niet meer op. Als ik dat wel merk dan stop ik hem ook weer weg.

Dat is niet altijd zo geweest. Vroeger zat ik jaren, dag in, dag uit, spelletjes te spelen op de PC. Dat veranderde op een gegeven moment naar de TV, in combinatie met de telefoon, waar ik dan ook uren achtereen gebruik van maakte. Ik bleef eigenlijk altijd hangen tot ik naar bed ging of ging slapen.

Veel mensen van vroeger kennen mij dan ook niet anders, maar wat vind ik het fijn, met zo min mogelijk apparatuur. Ik heb minder stressfactoren, ben meer aanwezig, minder afgeleid, heb minder prikkels en ik ben meer in het nu.

Mijn leven ervaar ik ook veel intenser en ik vind het leuker. Of misschien gebruikte ik de apparatuur wel, omdat ik mijn leven niet leuk vond en ik het nu niet meer nodig heb. Het overmatig gebruik is vaak wel een teken dat ik weer minder goed in mijn vel begin te zitten. Dus dat zou zo maar kunnen.

Wat de oorzaak ook is, het maakt niet zo veel uit. Zo lang ik mij er maar bewust van ben, want dan kan ik er afstand van doen.

Net zoals de eerdere drukte in mijn hoofd.

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?