Doorgaan naar hoofdcontent

Normale dagen

Donderdag, 30 juni 2016

Lieve ik,

Hoewel ik vorige week duidelijk behoorlijk minder heb gezeten en hier ook over geschreven heb, mag ik toch eigenlijk niet klagen op het moment. Juist door de afgelopen maanden kan ik niet genoeg tegen mezelf zeggen hoe blij ik ben dat het de laatste tijd allemaal wat rustiger verloopt.

De extreme korte schommelingen zijn nu al ruim een maand weg gebleven en ik begin weer een beetje op mijn oude ritme te komen: Een periode wat minder, een periode té goed en dan ook nog een normale periode. Waarschijnlijk ben ik iets te voorbarig om dit te zeggen, maar de afgelopen vijf dagen is mijn stemming zelfs normaal geweest. Wat vind ik dat fijn zeg!

Ik vind het heerlijk dat ik weer een beetje op krachten kom en dat mijn concentratie weer steeds beter wordt. Ook vind ik het heerlijk om lekker rustig mijn huisje aan kant te werken, te stofzuigen, de was te doen, de afwas bij te houden en dan vooral het feit dat ik dat op mijn gemak kan doen, zonder het te moeten of juist er in door te slaan.

Nog fijner vind ik het dat ik weer even heerlijk heb kunnen shoppen. Zonder veel te ver over mijn budget te gaan, omdat ik het allemaal móét hebben, of (bijna) huilend de winkel uit te lopen, omdat ik teleurgesteld ben in alles. Als ik überhaupt al de winkels in kom.

Misschien ben ik wel het meest blij dat ik, langzaam aan, mijn werk weer kan opbouwen. Net iets sneller dan eerst, maar wel op een manier dat ik niet direct weer in hetzelfde schuitje beland.

Wat precies de aanleiding is dat het weer rustiger gaat weet ik niet. Misschien is het rust, misschien helpen de vitaminetabletten, misschien denk ik anders en misschien is het gewoon de tijd ervoor. Wel kan ik zeggen dat ik ongelofelijk veel respect heb voor mensen die hun hele leven, dagelijks, korte, heftige, stemmingswisselingen doormaken. Want, wat is dat vermoeiend zeg.

Nogmaals, misschien zeg ik dit allemaal veel te vroeg en keert het tij binnenkort weer, maar op dit moment geniet ik even volop van deze normale dagen.

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?