Doorgaan naar hoofdcontent

De drie-eenheid van het lichaam

Zondag, 2 oktober 2016

Lieve ik,

Oké, even uitgaande van het feit dat alles energie is, er een zelfgenezend mechanisme in elk levend wezen is en een te kort aan energie ook aangevuld kan worden:

Kijk, het menselijk lichaam heeft drie lichamen die in balans moeten zijn om echt perfect in balans te zijn als mens. (Eigenlijk 5 en in sommige theorieën zeggen ze zeven, maar die zijn minder direct aanwezig.)

Dit zijn het fysieke lichaam (het stoffelijke lichaam), het mentale lichaam (psyche en emoties) en het energetische lichaam (de aura, de energiebanen en de chackra’s). Als één van die drie uit balans is, kan de rest dat normaal gesproken wel weer optrekken. Dit wordt gedaan door aan- en/of opvullen, tot de energie weer in zijn geheel is aangevuld. (Zo ontstaan, onder andere, ook ziektes. Als je het ene lichaam opvult met de energie van het andere en er verder niets aan doet, komt er een tekort bij het ander, wat weer opgevuld dient te worden. Zo krijg je een negatieve cirkel.)’

De bovenstaande citaat is een (deel van) een bericht die ik vanmiddag naar een vriendin stuurde. Een stukje wijsheid, waarvan ik überhaupt niet wist dat ik het bezat, maar wat ook mij aan het denken heeft gezet.

In hetzelfde bericht schreef ik op welke manier ik daar op dit moment mee bezig ben. Hoe ik heb gewerkt aan het mentale gebied, mijn dagelijkse strijd om op energetisch gebied stabiel te blijven en hoe dit alles op een bepaald punt blijft bleef hangen, omdat ik het fysieke lichaam bijna niet belangrijk vind vond.

Je ziet het goed, ik maakte geen foutjes, maar toch ook wel. Want inmiddels gaan mijn prioriteiten ook uit naar mijn fysieke lichaam. Gezond eten en elke dag bewegen was stap 1, de medicatie is stap 2. Zo hoop ik alle delen van mijn werkelijke lichaam weer op te kunnen laden met genoeg energie.

Waar gaat jouw energie naar toe?

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?