Doorgaan naar hoofdcontent

Hokjes

Dinsdag, 6 september 2016

Lieve ik,

Laten we het vandaag eens hebben over hokjes. Je weet wel, van die leuke titels die mensen elkaar graag geven. Heerlijk al die eenduidigheid. Je weet precies waar je aan toe bent en, voordeeltje, het is lekker overzichtelijk.

Het is handig om te weten in welk hokje je past, want dan heb je gelijk ook al je beperkingen op een rijtje staan. En de kwaliteiten, daar kijken we gewoon niet naar. Zal ik alvast beginnen met mijn hokje? Blogger, is dat passend genoeg? Nee, niet echt. Verpleegkundige dan? Ook dat is niet helemaal wie ik ben. Meisje? Vrouw? Lesbo? Dierenvriend? Introvert? Prettig gestoord? Lui? Ziek? Sportief? Gevoelig? Emotioneel? Sarcast?

Tsja… ik weet het niet. Allemaal passen ze wel, maar toch omvatten ze niet helemaal. Daarbij kan ik nog wel even doorgaan. Dus wat nou als je, zoals ik, niet in één hokje past?

Daar moet toch iets op te vinden zijn. Hmmm... Wacht! Ik geloof dat ik het weet! Ik ben een mens!

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?