Doorgaan naar hoofdcontent

Een belangrijk kwartiertje

Hé daar! Ik zie het wel! Ik zie jou wel. Je bent niet anders dan vele anderen onder ons, maar ondertussen ben je juist zo anders. 

Opgeslokt door je dag of week vol verplichtingen zet je nog maar even een serietje aan. Plan je de overige tijd nog voller om niets te missen. Pak je weer even je telefoon, om je nog even niet in de drukte te hoeven mengen. En wat dacht je van een lekkere snack, een drankje, een sigaretje, of juist het extreem sporten en/of eten? 

Je loopt steeds meer aan je zelf voorbij en je hebt het niet eens door. Onbewust raak je de connectie met jezelf volledig kwijt. Je raakt jezelf kwijt. 

De dagelijkse verplichtingen slokken je energie op en zonder dat je het door hebt gooi je hier zelf nog een schepje bovenop. Want, soms is toegeven gewoon makkelijker dan vechten. 

Dat is waar. Vechten kost energie, net als toegeven. Daarom is het tijd om deze cirkel te veranderen. Kom weer met jezelf in verbinding. Vul je energie weer aan. Leer jezelf kennen zoals je jezelf nog niet eerder gekend hebt. Begin met leven. 



Ik vraag je niet om te vechten, ik vraag je niet om een nieuwe levensstijl aan te nemen, of om jezelf dingen te verbieden. Ik vraag je maar om één ding. Het toevoegen van een essentieel kwartiertje in je dag. 

Voeg het toe aan je dag om jezelf te worden, om je energie te vullen en om te leven zoals je nog niet eerder geleefd hebt. Wordt jezelf door jezelf tijd te gunnen, een kwartiertje op je dag. 

Een kwartiertje niets, mediteren of wandelen. Een kwartiertje geen tv of connecties met de buitenwereld, maar connectie met jezelf. Knutsel, schrijf, schilder, denk, dans of zing. Een kwartiertje per dag met en voor jezelf. Hoe erg is dat? 

Kom weer tot je energieke en levendige zelf. Gun jezelf die tijd. 

Liefs, Deborah



Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?