Doorgaan naar hoofdcontent

Geen goede vriend

Er zijn mensen die zeggen het hier niet mee eens te zijn, maar ik vind het echt: Ik ben geen goede vriend. Sociaal gesteld zou je als vriend altijd attent moeten zijn, je zou je vrienden moeten troosten en ze hulp aanbieden waar nodig. Een goede vriend laat je lachen in plaats van huilen en stelt de ander voorop. Aan de hand van al die eisen kan ik zeggen: Ik ben geen goede vriend.

Ik ben niet zo. Ik ben niet attent, ik zoek vrijwel niemand uit mezelf op en ik zal je niet troosten. Sterker nog, ik laat je graag huilen, als je dat nodig hebt.

Ik ben niet iemand die snel hulp aanbiedt, of iets uit zichzelf doet. Maar als je het vraagt, sta ik voor je klaar. 

Ik ben geen standaard vriend. Ik ben eerlijk en direct, dat komt over als hard. Ik heb geen medelijden, maar mededogen, wat wordt gezien als ongevoelig.

Ik ben niet iemand die regelmatig iets van mezelf laat horen, het zit dan gewoon goed. 

Ik ben geen goede vriend en dat maakt niet uit, want mijn vriendschappen zijn goed.

Wat zien jullie als een vriend? En hoe kijken jullie naar vriendschappen? 

Liefs, Deborah



Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?