Doorgaan naar hoofdcontent

Een mooi einde, een goed begin, geluksmomentje van de week

Het kunnen vinden en zien van geluksmomentjes verschilt bij mij van stemming tot stemming. Het ene moment word ik van alles, maar dan ook echt álles, gelukkig en het volgende moment moet ik elke steen omdraaien om een geluksmomentje te kunnen vinden. Toch vind ik het heel belangrijk om zo veel mogelijk geluksmomentjes op een dag te verzamelen. Om die allemaal te beschrijven lijkt me een beetje te veel van het goede, dus zal ik elke week mijn belangrijkste momentje van geluk delen. Gewoon, omdat het leven leuk is.

Vrijdag, 30 december 2016

30 december. De dag voor het einde en een nieuw begin. En als ik zo terug denk over een geluksmomentje van deze week, staat die gedachte eigenlijk wel centraal.

Ondanks dat het ´just an ordinary day´ is, voelt de energie al de gehele week compleet anders aan. Het is de energie van overgang naar een nieuw begin. Maar om opnieuw te beginnen, zul je eerst moeten afsluiten.

De laatste week gaat deze afsluitende flow al flink door mij heen: Mijn depressie die over ging. De inzichten die ik het afgelopen jaar in de stemmingen heb gekregen en dat ik die ondertussen al redelijk toegepast krijg. Het getreuzel met mijn paard, waar ik echt een beetje klaar mee ben. Het leven alleen, waar ik bewust voor heb gekozen en wat ik eigenlijk wel fijn vind. Toch merk ik dat ik weer open sta voor iets nieuws. Mijn werk, waarbij het nieuwe begin nog even op zich laat wachten. En, tot slot, het wonen in het plekje waar ik nu zit. Dus ik hoop écht dat het huisje, wat ik aangeboden kreeg, door gaat.  

Ik besefte mij gisteren dat 2016 een bizar jaar is geweest. Heel mijn leven, ikzelf en daardoor ook mijn omgeving, stond op zijn kop. Maar wat heb ik ongelofelijk veel geleerd, mooie inzichten verkregen en wat ben ik gegroeid zeg. –Al zeg ik het zelf.–

Dat besef doet mij besluiten dat het jaar 2016 eigenlijk zo slecht nog niet was. Ik kan, net als Guus Meeuwis en Diggy Dex, zeggen: ‘Tabee mijn vriend.’

2017 wordt een nieuw begin, in ieder geval voor mij. Ik heb er zin in.

Iedereen een fijne jaarwisseling,

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?