Doorgaan naar hoofdcontent

Geluksmomentje van de week: De dinsdag ochtend file.

Het kunnen vinden en zien van geluksmomentjes verschilt bij mij van stemming tot stemming. Het ene moment word ik van alles, maar dan ook echt álles, gelukkig en het volgende moment moet ik elke steen omdraaien om een geluksmomentje te kunnen vinden. Toch vind ik het heel belangrijk om zo veel mogelijk geluksmomentjes op een dag te verzamelen. Om die allemaal te beschrijven lijkt me een beetje te veel van het goede, dus zal ik elke week mijn belangrijkste momentje van geluk delen. Gewoon, omdat het leven leuk is.

Dinsdag, 13 december 2016

´Hmpf, rotwekker. Hoe laat is het? 6:00 uur?! Nou ik blijf nog even liggen hoor.

Vier wekkers, acht kattenknuffels en vijftig minuten later hijs ik mezelf uit bed. Hup, de douche onder en wakker worden.

Poging mislukt. Hoe laat ik maandag naar bed ga, dinsdag ben ik er niet uit te slaan. Pure vermoeidheid na een halve dag werken op maandag. Wonder boven wonder lukt het mij altijd om op tijd in de auto te zitten, dus ook vandaag.

Ik rijd het dorp uit, de snelweg op en… Jawel, file. Leuk die afgesloten Velsertunnel. Anders dan gewoonlijk staat het vandaag echt helemaal stil, op alle drie de banen. Het zal wel door een ongeluk zijn.

Het werk gelijk opgebeld, de auto achter een of andere automaat geparkeerd, radio aan en ogen dicht. Zo, even bijkomen en wakker worden. Heel erg vind ik deze file op dit moment niet.

Dankzij de eeuwige remlichten van een automaat bij stilstand, weet ik precies wanneer er opgetrokken wordt. Een uur te laat verschijn ik uitgerust en helder op mijn werk.

Liefs, Deborah



Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?