Doorgaan naar hoofdcontent

Geluksmomentje van de week: Rust

Vrijdag, 2 december 2016

Het kunnen vinden en zien van geluksmomentjes verschilt bij mij van stemming tot stemming. Het ene moment word ik van alles, maar dan ook echt álles, gelukkig en het volgende moment moet ik elke steen omdraaien om een geluksmomentje te kunnen vinden. Toch vind ik het heel belangrijk om zo veel mogelijk geluksmomentjes op een dag te verzamelen. Om die allemaal te beschrijven lijkt me een beetje te veel van het goede, dus zal ik elke week mijn belangrijkste momentje van geluk delen. Gewoon, omdat het leven leuk is.

De afgelopen week was echt een heerlijke week. Er waren veel fijne dagen en leuke momenten, het was flink volgepland en het was lekker even helemaal over de top. Fijn om weer even in mijn ´up´ te zitten, met als toppunt –en misschien ook de aanleiding– mijn verjaardag afgelopen woensdag. Waar ik onwijs van heb genoten.
Helaas – of gelukkig– kwam aan deze ‘up’ ook weer een eind en, zoals altijd, werd die afgesloten met een dip. Het tij keerde woensdagavond en trok door tot en met gisteren. Het was wel behoorlijk iets meer dan een dipje,  maar het bleef bij deze ene dag.

Vandaag was ik alleen nog moe, ietsiepietsie beladen en onrustig, maar vooral redelijk en te overzien. Het was een kalme dag die ik nu afsluit met mijn geluksmomentje van deze week, namelijk:

Zittend op de bank, onder een dekentje. Alle verbinding met de buitenwereld even uit, wat slagroomsoesjes op schoot, een wierookje aan. Schrijvend in alle rust en af en toe kijkend om me heen. Morgen moet ik nog wel even de ravage van afgelopen week opruimen trouwens. Morgen, want nu doe ik even helemaal niets.

Behalve Boris (de kat) aandacht geven die, tussen het buitenspelen door, soms even een knuffel komt brengen en dan gelijk wat stinkpoepies onder mijn neus laat voor hij weer vertrekt.

Liefs, Deborah.  

Reacties

Een reactie posten

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?