Doorgaan naar hoofdcontent

Geluksmomentje van de week: Een eng hek

Het kunnen vinden en zien van geluksmomentjes verschilt bij mij van stemming tot stemming. Het ene moment word ik van alles, maar dan ook echt álles, gelukkig en het volgende moment moet ik elke steen omdraaien om een geluksmomentje te kunnen vinden. Toch vind ik het heel belangrijk om zo veel mogelijk geluksmomentjes op een dag te verzamelen. Om die allemaal te beschrijven lijkt me een beetje te veel van het goede, dus zal ik elke week mijn belangrijkste momentje van geluk delen. Gewoon, omdat het leven leuk is.

Deze week was het flink zoeken naar geluksmomentjes. Dat betekent niet dat ik ongelukkig was, of dat ze er niet waren, ik heb gewoon even een zware week gehad.  

Toch, als ik zo terug kijk naar de afgelopen week, heb ik wel veel geluksmomentjes gehad. Veel daarvan waren met mijn paard, Galant.

Oké, eerst even wat achtergrondinformatie. Onze band is de laatste maanden veel sterker geworden. Zij is in sommige periodes echt het enige lichtpuntje op de dag (geweest) en daardoor heb ik veel met haar gedaan de laatste maanden. We hebben met, dankzij en bij elkaar flink wat (zelf)vertrouwen weten te kweken en dat is deze week echt bewezen.

Sowieso ben ik al trots op mezelf dat ik haar in de hele week maar één keer heb laten staan. Dat is iets wat ik voorheen ‘zomaar’ de hele week kon doen als het even niet goed ging en nee, daar ben ik niet trots op. Dat ik zes dagen met haar heb gewerkt laat dan ook zien dat ik persoonlijk flink gegroeid ben.

Dit is echter niet mijn geluksmomentje. Zoals ik al zei zijn er veel geluksmomentjes geweest met haar de afgelopen week. Toch is er één specifiek geluksmoment die er echt uit springt, en wel die van vandaag.

Met zijn vieren gingen we een rondje buiten uitstappen. Wij vieren zijn; een geweldige combi van paard en ruiter en wij. Het paard van die combi is voor Galant een soort grote, oude, papa-beer, een soort goede, rustige, verstandige vriend, of ook wel een echte leermeester. Dankzij hem wordt ze veel zekerder en durft ze buiten steeds meer te ondernemen.

Zo zijn we al van ‘lekker veilig’ achter hem aan, naar ‘stoer 20 meter vooruit hobbelen’. Tot er iets engs is hoor, want dan wachten we gespannen af tot we weer lekker veilig achter die goedzak aan kunnen kruipen.

En zo ging het dus ook vandaag. Weer iets zekerder dan eerst, dol enthousiast, voorop. Zwalkend over straat, omdat er overal wel iets leuks te zien is. –Dat gaat dus echt zo van: ‘Hé! Dat is leuk!’ Hoofd naar links, lichaam volgt de weg over naar links. Zonder het zelf door te hebben, tot ik rustig wat corrigeer en ze door krijgt dat ze eerst aan de andere kant van de weg liep.–

Bijna thuis liepen we het laatste stukje, druk kijkend en in een beste stap. Tot mevrouw opeens vol in de ankers ging. Hoofd omhoog, zwaar gespannen en wild achterom kijkend naar de rest. Die nog véél te ver achter liepen aldus haar, dus bleven we stil staan. Want ja, dat al-eeuwig-staande-hek daar was toch wel héél eng! Toch?!

Nou, die gedachte deelde ik niet helemaal. Ik trok de stoute schoenen aan en vroeg letterlijk: ‘Zeg popje, is dat hek echt zo eng? Of kunnen we er misschien wel heel voorzichtig langs lopen?’

EN TOEN GEBEURDE HET! Ze keek nog even snel achterom, waar ze nog ver achter ons waren, en stapje voor stapje, diep inbuigend en met een grote boog reden we er langs! Echt een top prestatie van mijn drama-queen en daar ben ik dan ook rete trots op!

Het was een super mooi momentje op deze zonnige dag.


Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?