Doorgaan naar hoofdcontent

Ik ben jarig!

Woensdag, 30 november 2016

I-hi-k ben jarig! Ikke ben jarig! Ik ben lekker jarig! 

Ik ben vandaag 25 jaar geworden. Vijf-en-twintig. Ik word al bijna oud! De eerste rimpels komen op, grijze haren zijn gespot en ook loop ik met een rollator voor mijn krakkemikkige beentjes. Het echte rimpelsauriërtijdperk -nee, dat woord heb ik niet verzonnen, ik heb het gepikt-  is voor mij aangebroken!!! Het is ver-schrik-ke-lijk! 

Hahaha, nee hoor, ik maak een grapje. De rollator ligt nog in de kast, de grijze haren heb ik ook nog niet gespot... Of had ik daarom misschien mijn haar geverfd? En tja, de rimpels daar kan ik al een aantal jaren niet meer om heen. 

Dus mijn excuses voor degene die zich wel aangesproken voelen als rimpelsauriër, want het is niet gemeen bedoeld. Wel zou ik je willen adviseren, mocht je echt aangedaan zijn van mijn opmerking, de volgende vraag even onder de loep te nemen: 'Waarom zit leeftijd mij zo dwars?' Die vraag kan namelijk best grote gevolgen hebben voor de rest van je leven. 

Zelf geef ik echt niets om de leeftijd. En dan hoor ik iedereen al zeggen: 'Ja, maar jij bent nog maar...' of 'Wacht maar. Straks word je 30 en dan zien we wel opnieuw.'

Ik zal jullie de stembanden besparen en direct antwoord geven. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar waarschijnlijk heb ik tegen die tijd.... Nog steeds dezelfde mening! 

Het enige waar ik iets om geef is de verjaardag zelf. Ik houd er namelijk echt van om jarig te zijn. Het is de dag waarop ik me jong en oud tegelijk kan voelen, de dag waarin ik mezelf in het zonnetje zet en het is voor mij de dag zoals oud en nieuw voor veel anderen is. Een dag om even terug te kijken op het oude jaar en vooruit te blikken op het nieuwe jaar. 

Zo ga ik eerst altijd even na wat er allemaal gebeurd is. Ik ben het afgelopen jaar ziek geworden, waardoor ik verhuisde, mijn relatie op de klippen liep en ik niet meer kon werken. Vlak daarna stopte ik met de energetische praktijk en begon ik mijn ervaringen te delen door te bloggen. Een positieve stap, die mij dichter bij mezelf en bij anderen heeft gebracht. 

Ook heb ik aan het begin van het jaar een lange tijd doorgebracht op de crisisopvang van de GGZ. Hier heb ik een goede opvang gehad, het heeft mij veel inzichten gegeven in mezelf en ik heb veel bijzondere mensen mogen ontmoeten. 

In dit jaar heb ik deelgenomen aan een spiritueel paardenweekend. Ik heb hier ingezien hoe bijzonder paarden eigenlijk echt zijn en wat je er spiritueel en tijdens coaching allemaal mee kunt. Het heeft mij veel gebracht. Voor mijzelf, maar ook voor de omgang en de band met mijn paard, evenals de cursus dierencommunicatie die ik dit jaar gevolgd heb.

Het is een jaar geweest waarin ik veel vrienden ben verloren, maar nog meer (hechtere) vriendschappen heb gekregen. 

Alles heeft een positieve invloed gehad op de spirituele begeleiding die ik af en toe geef, soms alleen, soms samen met Monique. De begeleiding is niet te vergelijken met die van de jaren hiervoor. Ik vind het elke keer weer heel bijzonder om dit te mogen doen. 

Het einde van mijn jaar heb ik rustig af kunnen sluiten. Samen met mijn katje, dankzij de medicatie, waaraan ik begonnen ben, en bepakt met een rugzakje vol wijze lessen en inzichten die ik heb mogen ontvangen dit jaar. 

Nadat ik heb terug gekeken, kijk ik naar wat ik daaraan heb het komende jaar. Daar kan ik erg kort over zijn. Buiten de vriendschappen, de wijze lessen en de inzichten: Vrij weinig. 

Tot slot vind ik het belangrijk en fijn om mijn oud en nieuw te kunnen doorbrengen met alle lieve en dierbare mensen en dieren om mij heen. 

Niet, door een je-bent-er-wel-maar-ik-zie-en-spreek-je-niet-feestje, maar door leuke dingen te doen, extra aandacht aan iedereen en met vooral veel liefde. Alles ongedwongen en in het thema van rust. 

Ik begon er dan ook al twee weken terug mee en het gaat door tot over ongeveer een week. Heerlijk!

Ook vandaag heb ik veel vrienden, dieren, familie en vooral veel taart in de planning staan. Ik houd er van! 

Ik ben jarig. Dus pak vooral allemaal een taartje, chocolade, of iets anders wat je erg lekker vindt, ga voor de spiegel staan en zeg: 'Van mij, voor jou. Omdat ik zo veel van je hou.' Vergeet hem niet op te eten hè!

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?