Doorgaan naar hoofdcontent

De klaproos en de vlinder


Zaterdag, 31 december 2016

Vanaf het hoekje op de bank zie ik ze. Ze staan afgebeeld op de collage die ik begin dit jaar gemaakt heb. Op mijn achttiende liet ik er één permanent op mijn been zetten, omdat ik ze zo mooi vind. Ze staan symbool voor mij.

Klaprozen.

De klaproos is mooi, maar ook kwetsbaar. Hij doorstaat weer en wind en komt altijd weer overeind. Je ziet ze overal, tenzij je ze zoekt, maar hij groeit het best op een geroerde basis, die altijd in beweging is.

De klaproos laat zich niet dwingen, hij verwelkt vrijwel direct als je hem plukt. Het kruid heeft een bedwelmende werking en de bloem is knal rood. Rood is de kleur van vuur, energie, pit en karakter, waarbij koppigheid centraal staat.

Het is een mooie omschrijving, maar het plaatje is nog niet compleet. Bovenop mijn klaproos, staat nog een vlinder. Het dier dat de kern van mijn 'zijn' omvat met drie woorden: Ontwikkeling, fasering en transformatie. Het is een dier dat vanuit iets lelijks weet te groeien naar iets moois.

De vlinder op mijn been is blauw en paars, met gele stippen. Deze kleuren staan voor communicatie, spiritualiteit, positiviteit en openheid naar anderen.

De klaproos en de vlinder.

Ze vertellen hoe ik ben. Ze weerspiegelen wie ik ben.

Liefs, Deborah



Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?