Doorgaan naar hoofdcontent

Een intens prachtige dag...


Zondag, 8 januari 2017

Wauw, wat een bijzondere dag was het gisteren, afgelopen zaterdag. Samen met mijn beste spirituele vriendinnetje hebben we deze dag mogen benutten om een nieuw lid te introduceren tot de, steeds groter wordende, Reiki familie. Het was een dag met intense gevoelens en emoties, die vooral veel positiviteit en eerlijkheid bevatte. Want dat is wat Reiki doet; de dingen laten zien zoals ze zijn.


Maar, wat is Reiki nou eigenlijk? Voor de lezers die dat niet weten zal ik even de uitleg van mijn vriendin citeren: 
Reiki is simpel.’

Duidelijk genoeg dacht ik zo! Je hebt er direct een beeld bij, toch? Nee hoor, ik zal iets beter mijn best doen om het uit te leggen.

Reiki is wel simpel, maar niet simpel uitgelegd. Reiki stimuleert het zelfgenezend vermogen van het lichaam, met behulp van handoplegging…

Te zweverig? Dat valt eigenlijk reuze mee! Ga maar eens na; alles bestaat uit energie. Deze conclusie is in de wetenschap niet nieuw. Alles bestaat namelijk uit moleculen. Moleculen zijn bij elkaar gepropte atomen en atomen bevatten neutronen, protonen en elektronen. En dat zijn? Juist; minuscule energie deeltjes. Dé minuscule energie deeltjes waaruit alles is opgebouwd, dus ook wij mensen én alle levende wezens om ons heen.


Energie staat nooit stil. De frequentie waarmee energie beweegt verschilt wel. Zo hebben ondoorzichtige objecten een lagere trillingsfrequentie dan onzichtbare energievelden. Dit verschil is alleen (vaak) niet op te merken door mensen.

Energie kan je niet manipuleren, ofwel veranderen; het is er, op zijn eigen manier en met zijn eigen frequentie per soort. Energie kan wel geleid worden. Zo kun je bijvoorbeeld een lamp laten branden door het begeleiden van energie via een metalen draadje.


Zo werkt dat ook met Reiki. De zuiverste energie van het universum laat zich door de handen van een ingewijde* het lichaam van de ontvanger in leiden. Die pure, universele energie vindt daar zijn eigen weg en geeft zo een ‘boost’ op alle drie de vlakken van het lichaam: mentaal, fysiek en geestelijk. Deze 'boost' zorgt er voor dat het zelfgenezend vermogen van het lichaam gestimuleerd wordt.

-Mits je dit zelf wilt, want Reiki kan de energie wel de ene kant op sturen, maar als jouw gedachten en (onbewuste) intentie het direct weer de andere kant op stuurt zal er weinig veranderen.- 


Maar goed, dat daar gelaten is Reiki dus eigenlijk een middel om het beste uit jezelf en/of anderen te verkrijgen. En laat ik dát nou het meest bijzondere vinden van de hele dag: Wij hebben bij iemand een deur geopend waarmee zij de beste versie van zichzelf kan vinden. En zij kan daarbij nu ook anderen een zetje geven, om de beste versie van hunzelf te vinden.

Zo krijgen we een soort van ketting reactie die de wereld een stukje beter maakt. Want, als iedereen de beste versie van zichzelf vindt, zullen we uiteindelijk samen de beste versie van deze wereld vinden.


En dat wij daar, op deze manier, een bijdrage kunnen leveren, maakt mij dan weer heel gelukkig en dankbaar.

Liefs, Deborah

P.S. Ik geloof dat Reiki niet dé manier is om de beste versie van jezelf te vinden. Het is alleen wel een van de manieren die mij het meeste aanspreekt om de beste versie van mijzelf te vinden.

P.P.S. De werking van Reiki is (nog) niet wetenschappelijk vastgesteld. Dit is een interpretatie van mijn ervaring met Reiki, die ik op een duidelijke en nuchtere manier probeer uit te leggen. Wel is het wetenschappelijk bewezen dat Reiki positieve effecten heeft op de gezondheid van organismen.

*Een ingewijde, ookwel behandelaar, is eigenlijk niets anders dan een persoon die opnieuw is opengesteld voor deze energie. Elk levend wezen kan dit namelijk vanaf de geboorte, we ‘vergeten’ alleen hoe.

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?