Doorgaan naar hoofdcontent

Geluksmomentje van de week: Koken

Het kunnen vinden en zien van geluksmomentjes verschilt bij mij van stemming tot stemming. Het ene moment word ik van alles, maar dan ook echt álles, gelukkig en het volgende moment moet ik elke steen omdraaien om een geluksmomentje te kunnen vinden. Toch vind ik het heel belangrijk om zo veel mogelijk geluksmomentjes op een dag te verzamelen. Om die allemaal te beschrijven lijkt me een beetje te veel van het goede, dus zal ik elke week mijn belangrijkste momentje van geluk delen. Gewoon, omdat het leven leuk is.

Vrijdag, 20 januari 2017

Het is deze week een prachtige week geweest. Ondanks de kou was het echt heel fijn in het zonnetje. Ook wordt de wereld een stuk mooier met het 'winter wonderland'-effect. Desalniettemin gaat mijn geluksmomentje niet over het weer en zijn mooie uitwerking
.
Of het door het weer komt, door een minder hoge druk op het werk en bij paard, of doordat mijn medicatie iets verhoogd is vorige week, het maakt weinig uit. Het belangrijkste is dat mijn stemming sinds langere tijd weer even genormaliseerd is. –Al zeven dagen!–

Die normale stemming lokt vermoeidheid en emoties uit, maar het zorgt ook voor rust. Dankzij die rust kan ik net iets meer doen op een dag dan anders en ben ik minder chaotisch in gedachten, lichaam en energie.

Eigenlijk is dat al iets om van te genieten, tezamen met het mooie weer. Toch werd ik pas echt nog iets gelukkiger toen ik van de week weer écht voor mezelf gekookt had. Gewoon met aardappeltjes, groenten en vlees, iets gezonds.

Nu ben ik niet echt een sterrenkok en eet ik echt niet super ongezond. Toch is het zelf koken iets dat ik, helaas, snel laat vallen. Alleen deze week niet! Deze week heb ik dat weer mooi een aantal keren goed voor elkaar gekregen!

Liefs, Deborah

Reacties

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Emoties, het zijn gewoon lastpakken! Of toch niet?